2017. március 19., vasárnap

Prachensky a bécsi Albertinában

Nahát , teljesen elfelejtettem irni erről a kiállitásról! Pedig már jó ideje megnéztem, sőt, most látom, hogy a képeket is elkavartam valahova. De ez nem változtat azon, hogy Prachensky bizony az egyik legismertebb osztrák nonfigurativ festő. Jó ideig amerikában lakott, később ment csak vissza tanitani Bécsbe. Én először a 21. századi múzeumban láttam, ja nem is, már előtte a bécsi art fair-en..Náluk ő olyan, mint nálunk Bak Imre vagy Nádler: nem szokták kihagyni a felsorolásokból. És a képei valóban egészen ötletteliek, fröcskölések, de jó izléssel, jól kivitelezve. Irtam is már ide a blogba róla. A jegyzeteimet nézve azonban felrémlik, hogy volt néhány gond is a mostani tárlattal. Az egyik a hely volt. Mostanában annyira büszkék az Albertinások a saját gyűjteményükre, hogy a -1-es szintet elárasztották vele, viszont igy a Prachensky-nek már csak egy kisebb terem jutott, pedig megérdemelt volna többet. A másik megjegyzésem az volt, hogy én, aki alig ismerem az életművét, rögtön hiányolni kezdtem 3 képét, szóval finoman fogalmazva sem törekedtek teljességre a bemutatásnál.. Ezzel együtt nagyon megérte benézni Bécsbe, ja és felirom, hogy máskor ne hányjam el a képeket...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése