2019. február 24., vasárnap

Könyvajánló: Gróf Ferenc: Tour de Paris

Ember nem lesz, aki ezt a könyvet elolvassa. Pedig annyira jól hangzik, hogy a Société Realiste művészcsoport egyik tagja ihletett beavatását kapjuk a párizsi művészlétbe...Csak sajnos nagyon hamar jön a kiábrándulás...
Már az első oldalakon azzal szembesültem, hogy ez egy olyan napló, amit alighanem csak az irója ért, vagy még ő sem. Rögtön az első oldalon azt mondja, hogy Párizsban szinte mindenki művész, de nem magyarázza meg, hanem axiómaként kezeli, és alighanem lemondóan, hogy hajaj, mindenki művésznek gondolja magát, pedig én vagyok az.
A szöveg különben elmenne egy afféle blogon, mint ez is itt, viszont láthatóan egyáltalán nem törődött azzal, hogy az olvasói értenek-e bármit is belőle, vagy egyáltalán tudják-e követni. Én biztos nem: oldalanként 10 ismeretlen névre utal - jó, egyet ismerek a tizből- behozza a nevet, aztán mond róla valami summásat, és már jön a következő, anélkül, hogy megérteném, miért hozta a nevet, egyáltalán honnan kéne ismernem, milyen művei vannak..
Soha semmit sem magyaráz, hanem úgy tesz, mintha én évekig Picabia és Bacon stilusának hasonlóságán törném a fejemet, majd bedob egy jól hangzó dolgot, aztán otthagy, továbbmegy, én meg vagy értem vagy nem. Hát inkább nem. És gyanitom, mások is igy lesznek ezzel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése