2019. február 26., kedd

Miért fanyalgok amikor 2 milliárdért veszünk Van Dyck képet?

Ja, savanyú a szőlő, hálátlan generáció vagyok és amúgy is menjek a francba, a magyar kultúra virágzik, lám Van Dyck képet tudunk venni 2 milliárdért, hát mi kéne még? Már Fekete Pákó, ja nem, György is lelépett az általam következetesen kisbetüvel mma-nak hivott gittegyletből, nem tudok én örülni semminek.
Hát nem. És nem azért, mert az mma, bár újabb botrányt nem szült, valójában mást sem. Tessék mondani, kik lennének azok az eddig mélynemzeti érzelmeik miatt elnyomott alkotók, akik most végre világhirűek lettek? Ja, hogy egy sincs? A képlet nagyon egyszerű: folyósitok nektek havi 600 ezret, cserébe kussoltok, és nem kerül szóba többé a művészet. Ez nemcsak szomorú, hanem kikérem magamnak ,hogy az én adómból ezeket a semmirekellőket fizessék, ráadásul ilyen jól. 600 ropi? Azért máshol nagyon keményen meg kell dolgozni, itt meg még egy képet se kell leadni érte.
Természetesen a Van Dyck képet is én fizettem az adómból. Kérdem én: mégis ki a jófene hagyta ezt jóvá? Miért pont ezt a képet vették meg és nem Picasso-tól valamit? Vagy mástól? Hol van az a tanulmány, amiben kifejtik, hogy pont Van Dyck kellett nekünk? És ha már, miért pont egy aukción, és ki volt az a bátor, aki meghatározta, hogy 2,1 milliárdért jöhet a kép, de 2,2-ért már nem? Vagy nem is volt pontos keret?
Szóval az van, hogy demokráciában nem szokás 2 milliárdot csak úgy odadobni Baán Lászlónak, hogy légyszi, vegyél már valami szines képet, az se baj, ha valami királyos kép, ha nincs, az se baj, majd kimagyarázzuk.
Persze az igazán nagy baj az, hogy ebből a 2 milliárdból - te jó ég, ez mondjuk százszorosa az összes művészeti alapitvány, egyesület, galéria éves költségvetésének. Mennyire szuper helyzetbe lehetett volna hozni a már létező és valódi szervezeteket, mennyi kortárs művet lehetett volna venni, fel lehetett volna futtatni a képzést, diákcsere programokat inditani, neves művészettörténészeket idecsábitani, a lista a végtelenségig folytatható, ezt mind lehetett volna, ha nem valami baromnak adják a pénzt, aki vesz belőle egy darab képet. Már bocs, de ki a túrót érdekel Van Dyck egyáltalán? Ő miért fontos nekünk? Milyen magyar vonatkozása van?
A közpénzzel való felelőtlenségeket hűtlen kezelésnek hivják, és ez az egyetlen, ami eszembe jut erről a képről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése