2019. július 18., csütörtök

Király Tamás divattervező kiállitása a Ludwigban

Király Tamás bizonyos körökben legalább annyira emblematikus figura, mint mondjuk Erdély Miklós. Rengetegszer hallottam már a nevét, de sosem láttam a munkáit. Szerencsére a Ludwig most kiállitást rendezett neki.
Persze gyorsan tegyük hozzá, hogy egy művész személyiségét leginkább a vele való beszélgetésben lehet tetten érni, ez Király Tamás esetében még hangsúlyosabb, hiszen a ruhái egyszer használatosak, sokszor olcsó anyagokból készitett dolgok, amik ráadásul egy statikus kiállitáson nem is biztos, hogy jól mutatnak - egy női ruha viselője nélkül azért sokat ront a helyzeten... Éppen ezért a kurátorok rengeteg apró monitort (tabletet) használtak, hogy bemutassák a fotókat és videókat, amik a divattervező bemutatóin készültek. Ezek még hatásosabbak lennének, ha nem apró kijelzőn nézegetnénk ezeket, hanem rendes kivetitővel, rendes méretben. Csak egy teremben vannak igazán nagy méretű vetitések, ez engem zavar, szivesen néztem volna a videókat (és nem merem megnyitni a youtube-ot, hány videó van fent róla).
Mivel nem vagyok nagy divatszakértő, ezért a ruhák elemzését ezúttal kihagyom. Inkább csak annyit jegyzek meg, hogy egy kiállitás szükségszerűen nagyon keveset mutat meg abból, ami a művész személyisége. Pláne, hogy nem láttam egyetlen interjút vagy más megszólalást tőle, ez azért elég furcsa. Remélem azért készült róla valami...
Szóval az éhségemet csökkentettem, de jól nem laktam ezzel a kiállitással (de ez miattam is lehet).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése