2019. október 23., szerda

Könyvajánló: Művészlét. Kortárs kézikönyv képzőművészeknek

Ha nekem lett volna ilyen könyvem amikor fiatal voltam! Habár egyáltalán nem biztos, hogy bármi változott volna, elvégre ezt a könyvet nem csak olvasni kell, hanem megtenni azt, ami benne van, de ezzel együtt ez nagyon fontos könyv. Leginkább festőknek, de más alkotóknak is. Azonban rögtön szögezzük le, hogy tényleg nekik lesz ez kézikönyv, vagyis ha érdekel a művészet, ne vedd meg. Ha jársz kiállitásokra, ne vedd meg. Csak akkor, ha alkotó ember vagy.
Nekik viszont csodálatos ez a könyv. A szakma legismertebb résztvevői mondják el, méghozzá eléggé közvetlenül, hogy mit jelent a képzőművészet berkeiben mozogni, hogy kell viselkdeni, mit kell csinálni, satöbbi. Persze van, aki erre ösztönösen is ráérez, de én pl. nem igy voltam vele, nekem jó lett volna egy ilyen könyv. Ma már persze a legtöbb állitás evidencia, azonban még nekem sem érdektelen a könyv.
Szinte nélkülözhetetlen azoknak, akik nincsenek benne a fősodorban, de tenni szeretnének ez ellen. A nyelvezet abszolút mai, és végre nem hiányzik az Instagram vagy az Art Bázel ismertetése. Már nem egy olyan korban vagyunk, amikor a könyvben ismertetett lépéseket ignorálni lehet. Talán a leghasznosabban elkölthető 4500 ft ez.
Utóirat: ha valakit esetleg nem ismersz a könyvben, akkor a hiba a te készülékedben van. Olvass utána mindenkinek...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése