2017. március 9., csütörtök

A kihalt Falk Miksa utca

Leszállok a villamosról, és két rosszarcú messziről láthatóan is gagyi Szőnyi utánzatokat árul, a képeket a falhoz támasztva, cigizve. A Kieselbach mondhatni zárva, az amúgy zseniális keretes kiállitás után, amiről sajnos nem irtam, a képkeretek ellepik a galériát. Tehát oda nincs miért menni. Pár lépéssel arrébb a Missionart-ban nagybányai képek, inkább harmad, mint másodvonal, a nagymamám talán értékelné (ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem szeretem a nagybányai stilust, hanem hogy ezek rosszul festett modoros tájképek, ingyen se kéne). Virág Juditnál egy elsőre ausztrál aboriginál bennszülöttekről készült képsorozat, nem annyira szörnyű, de nem hoz lázba. Szégyellem, de nem jegyeztem meg a festő nevét, a honlapon pedig még 2016-os a legfrisebb kiállitás.
Két eset lehetséges. 1. Ellőtték az összes patronjukat a tavalyi év végi, amúgy tényleg nagy sikerű kiállitásokra, és ennyi telik. 2. Felesleges erőlködni, majd egy aukcióval bejön az a pénz, ami kell. Én meg naivan azt gondoltam, hogy átveszik a nemzeti galéria szerepét.. (amúgy vannak lépések ebbe az irányba)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése