2015. augusztus 27., csütörtök

Gérard Garouste a Maeeght alapitványnál

Nem, idén nem jutottam el Nizzába, pedig ilyesmi látvány fogadott volna :
Ez a fás liget persze fent van a hegyen St. Paulnál, ami kb. olyan, mint nálunk a Rózsadomb. A Maeght házaspár szépen felvásárolta a fél hegyoldalt, igaz, a sok Miró és Giacometti szobor mellett unottan szemléljük Basquiat-ot vagy Chagallt, ami azért valahol vicces. Na itt önálló kiállitást összehozni nem kis dolog. Épp ezért óriási kiváncsisággal szemléltem Gérard képeit, melyet végül a Lemonde egyik mellékletében találtam meg. Az biztos, hogy nem azt kaptam, mint amit vártam.
Gérard barátunk mindenféle betegségeken esett át már gyerekkorában, nagyon hosszú ideig kórházban is élt, de a Lemonde hiába részletezi ezt, engem nem izgat. Sokkal érdekesebb, hogy milyen képeket hozott össze, hisz végülis elég sok művészről megállapithatnánk, hogy beteg, csak mig mondjuk Dali feltűnési viszketegségben szenvedett, ami szórakoztató, Gérard nem járt ilyen jól. Figurális képeket fest, melyeken látványosan nem stimmelnek az arányok, és a testrészek sem jó helyen vannak sokszor, a jelenetek pedig szinte mindig szomorúak - ez történik akkor, ha valakinek nem a vörös szőnyeg jut. El Kazovszkijhoz tudnám hasonlitani, bár állatok nincsenek a képein, de a kicsavartság hasonló, sőt talán még a szinek is.
Na igen. Nem nehéz kitalálni, hogy nem raknám ki a képeit a nagyszobámba, de a festészet már 100 éve nem erről szól, igy ez a kritika kicsit sovány. Tenni kéne velük egy próbát élőben is, elvégre Nizzában igencsak süt a nap..

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése