2019. szeptember 4., szerda

Je vous regarde kiállitás a brüsszeli Bozarban

A brüsszeli Irodalmi múzeum és archivum 60 év irodalmi terméséből válogatott egy csokornyit a Bozaar művészeti központ. Nem mondanám, hogy mindenkinek ajánlott ez a kiállitás. Hiszen végső soron irodalmi szövegeket láthatunk, kézirással, irógéppel, és természetesen összefirkálva, áthúzva, melléirva, átjavitva.
Eredetileg azt gondoltam, hogy ez maga lesz a kánaán nekem, mindenki másnak meg unalmas lesz. De nem. Nekem sem érdekes annyira, mint amennyire a leirás alapján vártam. Hiányzik ugyanis a kurátori munka. Összedobáltak egy rakás szöveget, de nem foglalkoztak azzal, hogy elmondják, miért pont ezeket a szövegeket látjuk, és miután nagyjából átrágtam magam a szövegek nagy részén, én nem látok semmilyen rendező elvet.Olyan, mintha egy autószerelő műhelyben kiállitanának 20 hengerfejet, hogy tessék, munkadarabok, és ennyi.
Ezek a szövegek láthatóan nagyon messze vannak a késztől, és ha a munkát akarták megmutatni, akkor ok, de amúgy nem tudom, miért is rendeztek kiállitást pont ezekből a szövegekből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése