2018. január 31., szerda

Gazdálkodj okosan a Ludwigban

Még utolsó pillanatban elcsiptem a kiállitást. Ez egy csoportos tárlat a gazdaság és a művészet kapcsolatáról. Vagyis olyan műveket látunk, amik valamilyen módon a pénzről szólnak. A Borsos Lőrinc kép, amin 789000 ft látható, és sajnos a kiállitáson csak ennyit, vagyis semmit sem tudunk meg róla, valójában arról szól, hogy a művészpáros ezzel a festménnyel kivánta kifizetni a diákhitelét. És mivel ez 2008 előtt történt, sikerrel is jártak: a megnyitó egyik attrakciója volt a kép eladása, és valóban volt is valaki, aki kifizette ezt az összeget érte.
A többi alkotás közül is sok ismerős van. A leghiresebb Nagy Kriszta Tereskova X-t képe, a kortárs festőművész vagyok, amin alsóneműben látható a festőnő. Ezerszer látott és kibeszélt mű, mégis jogosan van itt és a szomorú az, hogy még mindig aktuális. Más képek viszont nem annyira érdekesek vagy fontosak, ha ragaszkodunk a témához, eléggé ötletszerű a kirakott képek mondjuk harmada.
Engem az is zavart, hogy mint a Borsos Lőrinc képnél már emlitettem, nincsenek magyarázó szövegek,  még akkor se, ha amúgy az adott alkotásnak igencsak kellene. Talán nem tiszta a kurátori koncepció? Vagy ne beszélgessünk a képekről?
Tényleg nem akarom bántani a kiállitást, meg hát én pl. ezerszer is szivesen megnézem a kirakott képek mondjuk felét, viszont azt se gondolom, hogy ne lehetett volna ezerszer jobb a kiállitás. Azért a témára igy is adok egy pluszpontot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése