2017. október 4., szerda

A Kogis indiánokról az Acted Sud könyvesboltban

Ahhoz képest, hogy semmi sem történik itthon, azért megnyilt Korniss Péter kiállitása a Várban, és elindult az Off-Biennálé is. Ez utóbbival foglalkozni fogok még, Korniss Pétert meg természetesen nagyon szeretem, noha a képeit (és őt magát is) jápárszor láttam. Mókás konfliktus kerekedik ebből: elmenjek-e egy olyan kiállitásra, ahol tudom, mik lesznek a kiállitott képek, ugyanakkor valamennyire mégis kötelezőnek tűnik?
Az Actes-Sud könyvesboltról is irtam már, szemérmetlenül dicsértem, hiszen könyvkiadó is, a választéktól pedig eléggé el vagyok képedve, még egy Kertész Imre kötetük is van. Egy lépcsőn lesétálva pedig hirtelen szembenéznek az indiánok. Még egy gyönyörű és ingyenes füzetke is jár, a hangsúly tehát nem a művészeten, hanem az ismeretterjesztésen van. A képek alatti szövegek is egészen részletesek.
Hogy milyen az élet repülő, internet és teherautók nélkül? Nem tudom, de egyáltalán nem tűnnek boldogtalannak, el is foglalják magukat, és legalább nem veszik el robotok a munkájukat. Nyilván egy 22. századi ember éppúgy röhögni fog rajtam, mint én a számitógép nélküli életen, a portrék sora pedig nem sokat árul el valójában róluk. Szerencsére volt egy terem, ahol videón is láthattam az életforma lényeges mozzanatait, ezzel együtt továbbra is tartom, hogy elképzelni sem tudom, hogyan élnek ők. Gondolom az érzés kölcsönös...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése