2018. április 8., vasárnap

Pierre Alechinsky

Nagy kedvencem a Belgiumban született, de a Cote d'azur-ön élő francia festő. Többször irtam róla, két könyvem is van tőle. Imádom a képkereteket rendszeresen műgonddal kidolgozó, fura figurákat festő művész képeit, ezért először nagy öröm volt meglátni a képét. Ezt itt:
Meglehetősen nagyméretű kép, közel 2 * 2 méteres. De azért remélem, hogy nem az árát irták 135000-nek - valaki tollal odairta ezt a számot a képaláirásra. Bár nekem természetesen mindegy, hogy 13000 vagy 130000 euró, nem fogom megvenni. De nem csak azért. Ez a kép ugyanis... összecsapott. Mármint a festő többi művéhez viszonyitva. Vagy csak azokhoz, amiket ismerek. Pont az a jellegzetesség hiányzik, a fifikás képkeret, ami annyira érdekessé teszi ezeket a képeket.
Ez pedig felveti annak a kérdését, hogy vajon jó ötlet-e egy efféle művészeti vásáron kinyitni a pénztárcát. A hiresen magának való művésszel ugyan jó régen találkoztam utoljára, de ez a képe inkább csak a név miatt érdekes. Persze biztos vannak akiknek teljesen mindegy, hogy néz ki a kép, amit vesznek, ha elég jól tartja az árát, de én inkább megnézném még máshol is, milyen képei vannak még. Persze ugyanez hatványozottabban igaz az aukciókra, ott is azt használják ki, hogy jóval több látszólag a vásárló, mint a kép, noha ez nincs igy. a Picasso életmű közel 6000 darabos, és még jópár biztosan Picasso van aláirás nélkül. Alechinsky jó nevű festő, biztosan sok képet adott el, de én jártam a műtermében, és bizony rengeteg jó képe van.
Persze egy kép teljesen szubjektiv, ha nekem nem is tetszik ez a darab, biztosan van, aki örömmel akasztja majd ki, ez is a művészeti világ egyik szépsége...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése