2019. július 11., csütörtök

Philippe Chancel a fesztivál sztárja

Hagyományosan Arles-ban a Van Gogh múzeumnál lévő fesztiválközpont melletti templomban rendezik a fotófesztivál legnagyobb, legfontosabb kiállitását. Oda bekerülni kb. a  lottófőnyereménnyel ér fel. Először is, minden programfüzetben az első hely garantált, a könyvesboltok tele vannak a katalógussal, mindenki erről beszél.
Az, hogy egy templomban, mégpedig ennyire gyönyörű templomban lehet kiállitást rendezni, tényleg páratlan. Chancel pedig úgy hálálta meg a lehetőséget, hogy  a környezetvédelemről szóló anyagot helyezett el. Gyakorlatilag körbeutazta a földet, hogy Fukusimától Grönlandig beszámoljon az ökológiai katasztrófákról. Nem hiszem, hogy sorolnom kéne a mindenki által ismert problémákat, ezeket a kiállitás hiánytalanul fel is sorolja. Gyakorlatilag egy miért-fog-kihalni-az-emberiség lista ez. Az egyes templomhajókban minden egyes helyszinről részletes és látványos fotókat kapunk, amelyek a műfajok teljes spektrumát lefedik. Vannak légifotók, de csak akkor, ha az indokolt, van riport, zsánerkép, tájkép és részletfotó. Ennek ellenére nem érzem úgy, hogy csapongana a fotós, sőt. Éppen hogy a műfaji sokszinűség az, ami a legjobban megmutatja több oldalról, hogy mekkora problémák vannak, hogy mennyire sokrétű a probléma.
Hatásos, látványos, és részleteiben is kidolgozott kiállitás ez, amit legszivesebben receptre irnék fel. Ugyanakkor a kisördög ott van bennem, mert az Arles-ben látható 60 kiállitás közül vannak mások, amik összességükben erősebbek, és jobban emlékszem rájuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése