2019. december 7., szombat

Art Camp művésztelep kiállitása a Magyar Műhelyben

A Magyar Műhely közösség nagyon régóta üzemeltet galériát a kiadó pincéjében, méghozzá nagyon sokszor a legjobb nevek részvételével. Emlékszem, egyszer egy St Auby performanszba futottam bele teljesen véletlenül, és nagyon élveztem.
A Magyar Műhely galéria az avantgárd elkötelezett támogatójaként ismert, ugyanakkor elég szűk körben ismert ahhoz képest, mennyire érdekes témákkal foglalkoznak. Sajnos pl. a honlapjukon sincs semmilyen információ az aktuális kiállitásukról, igy én is azért tudtam egyáltalán, hogy lesz ez a megnyitó, mert szóltak. Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy esetleg vannak kevésé informált emberek is..Ez azért kár, mert amúgy nagyon is érdekes lenne a szélesebb nyilvánosságnak is..
Az Art Camp művésztelep minden év augusztusában, Jászberényben van, immár 29 éve. Ezek a művésztelepek nagyon fontosak a művészeknek, akik egyrészt találkozhatnak a kollégákkal, eszmét cserélhetnek bármiről, másrészt lehetőséget kapnak az alkotásra, ami az egyre komolyabb festék és vászonárak mellett igen jó ajánlat.
A megnyitón experimentális zenét hallhattunk egy énekes és egy dobos együttműködésével, ami engem arra emlékeztetett, hogy zenélni mennyire jó dolog. Láthatóan élvezték a játékot, ugyanakkor a hangzás egy idő után elég egysikúvá vált, de talán ez is kellett ahhoz, hogy közösségi élményként éljük meg az eseményt.
A képek, ahogy az várható is egy efféle művésztelepen, nagyon széttartóak, és mindenkinek az egyéni stilusát mutatják. Jobban örültem volna, ha 1-1 alkotónak több képe látható, és mélységében  is értékelhető az életmű egy része, de persze egy ilyen összegző kiállitásnak nem ez a szerepe. Felirtam pár nevet, akik teljesen szubjektiven, de tetszettek, nekik több képüket is megnézem, mielőtt hosszabban irnék róluk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése