2015. június 26., péntek

André Kertész szigetbecséről készült képei a Mai Manóban



Mielőtt bármit mondanék, mindenki azonnal rakjon be egy lantzenét, esetleg egy kis Bach-ot a lejátszóba. Ez a kiállitás ugyanis időutazás a javából!
Már maga a Mai Manó ház is az. Ha valaki a Moméból New York-ból, vagy akár csak a párizsi Pompidou központból érkezik, akkor nem fogja érteni, mi ez a furcsa sikátor. Szó ami szó, a bejáratot lehetne kritizálni, de a hangulat mindenképpen századelős. Ahogy az André Kertész képek is azok, hiszen akkor készültek. 1914 nem tegnap volt, és ehhez a ház is hozzáteszi a maga hangulatát. A képek pedig szintúgy. Ha úgy tetszik, átlagos vidéki mindennapokat látunk, de az értő szem látja a hozzáértést. A képek jól komponáltak, a témájuk világos és érthető. A szereplők pedig, nos, lehet röhögni, de nekem például hasonló családi fotóim vannak, úgy értem, a szereplők, a helyzetek ismerősek, és nyilván nem csak azért, mert egyiken sincs piros Audi. Az is mókás volt nekem, hogy ikonikus, százezerszer látott képeket ugyanúgy rakták ki, mint a teljesen ismeretleneket, igy aztán egy kicsit best of irányba is elment a kiállitás, ami nagyon jó, ha valaki ezekből szeretne tanulni épp, vagy ha valamiért nem ismerte ezeket.
Büszke vagyok, hogy van egy André Kertészünk, és hogy összehozták ezt a kiállitást. Utána kilépni a forgalmas Nagymező utcára olyan volt, mintha valami furcsa időutazásba keveredtem volna – vajon mi lehet az a nagy piros doboz, aminek tetején hosszú pálcikák vannak?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése