2017. augusztus 6., vasárnap

Pegeen Vail a Velencei Guggenheim gyűjteményben

Sosem hallottam ezt a nevet, mert nem olvastam Peggy Guggenheim Londonban megjelent életrajzát/naplóját. Pegeen Vail az ő lánya volt. 1925-ben született és 42 évesen halt meg, ekkorra szült 3 gyereket és két férjet is elfogyasztott. Természetesen anyja révén a legmenőbb művészekkel lógott, és nem csodálkoztam volna, ha nagy karriert fut be.
Mégsem igy történt, és ennek egyik oka szerintem a primitiv, mint művészeti műfaj, amiben alkotott és természetesen korai halála. Nagyon furcsa képek ezek. Elsőre mosolyogni való, láthatóan szándékosan elrajzolt nyüzsgések, második ránézésre viszont már látom az iróniát, ha pszichológus lennék, még a főszereplő saját fontosságának visszahúzódását is leirnám. Hopp, leirtam. Azt nyilván érezte, hogy ő, mint Guggenheim lány, saját műveivel mindig is mint a nagy név lánya fog szerepelni, talán ezért is alkotott ilyen műveket. Végülis most már mindegy is. Ez egy lezárt történet, és sosem könnyű gazdag szülők gyerekének lenni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése