2019. április 5., péntek

Coco Capitan a Mep-ban Párizsban

A MEP az a párizsi fotóház, ahol megbizhatóan, immár jó pár évtizede izgalmas fotóanyagokat mutatnak be. Mivel a múgy is a Pompidou központ közelében van, én általában először a fotóházba megyek, onnan sétálok át a Pompidou-hoz - és idéntől pont útba esik a Lafayette Anticipation is, őrület. Tavaly év végétől új igazgatója van a Mep-nek, az új pedig még dinamikusabbá szeretné tenni az intézményt, elég sok kisérőprogram van, illetve JR kiállitásával igencsak bevonzották a látogatókat.
Tetszik vagy nem, mig korábban simán találtam olyan időszakot, amikor kényelmesen elfértem, idén bizony sorba kellett állnom.
No de Coco Capitanról szól ez a bejegyzés, aki mindössze 26 éves, de máris elég hires és népszerű - na nem nálunk, de arrafelé. Ő egy olyan lány, akinek folyton a kezében van a fényképező, és nem jön zavarba akkor sem, ha véletlenül meztelen lányokat fotóz... Persze ez leegyszerűsitése a dolgoknak, de azért figyeltek arra a kurátorok, hogy a pasik megfelelő mennyiségű popsit is lássanak...
Coco valójában munkamániás, ez leginkább abban a teremben észlelhető, amelyben a naplóit állitotta ki. Csak a naplóiból kitelne egy komplett Márai-összes, és Coco még csak 26 éves!
Valójában ő sem "csak" fotós, mert elég sok mókával foglalkozik azon felül is. Egyrészt ugye ott a napló, aztán fest is, azokból is láthatunk, és vannak amolyan "jólmegmondom" dolgai is, mint amit itt láttok fent. És nem mondanám, hogy érdektelenek ezek a dolgok. A kurátor persze a fotóra helyezte a hangsúlyt és nem véletlenül. Elég érdekes, ahogy a különböző stilusok kibomlanak a termekben. Megmutatják, ahogy Coco képes a 70-es évek stilusában éppúgy alkotni, mint a 90-es évek fotorealizmusában, és még rengeteg egyéb stilusban is. Egy kissé zavarba is jöttem a kiállitás közepén, hogy mit akar azokkal a nyilvánvaló stilusutánzatokkal, aztán a huszadiknál rájöttem, hogy ez egyfajta megidézés, és nem Coco saját stilusa. Persze hogy mi az, mi az ő saját védjegye, azt éppen nem tudjuk meg, de 26 évesen talán ez még nem is akkora probléma. Csakhát megszoktam már, hogy akik a Mep-be kerülnek, azok már komplett életművel rendelkeznek. Coco nem ilyen, és én ennek is tudok örülni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése