2018. június 29., péntek

A Fernet-Branca alapitvány

Nem mondhatnám, hogy hihetetlenül ismert lenne ez az alapitvány, én is csak az Art Bázel vip program füzetkéből láttam, hogy van ott egy koktélozás. Pedig, mint kiderült, ez egy komoly kortárs kiállitóhely, jópár ezer négyzetméteren.
A Fernet-Branca egy alkoholos italmárka volt, vagyis még létezik, csak már nem ebben az épületben, hanem egy modern ipari parkban. Hogy jól ment nekik, az elég egyértelmű az épület méreteiből és az épület tetején trónoló sas-ból. Mindez pedig Bázeltől kocsival 10 percre, de már a francia oldalon, St. Louis-ban. Ez ma egy semmi extra elővárosa Bázelnek, ipari parkokkal, bevásárlóközponttal, családi házakkal. Amig nem fordultam be az utcába, el nem tudtam volna képzelni, hogy jó helyen járok, a környezet nem éppen művészeti központot idéz. Az épület viszont pazar, körbejárható, tágas, jó dolguk volt itt a dolgozóknak, gondolom.
Elsőre azt gondoltam, nagy merészség ide, a semmi közepére művészeti központot rakni, hiszen ide nem lehet csak úgy kisétálni, nem fog szembejönni. De jobban belegondolva a célközönség amúgy is inkább művészeti lapokban találkozhat majd a névvel, és akkor már mindegy, hogy hol is található pontosan.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése