2018. június 25., hétfő

Könyvfesztivál Bázelben

Az Art Bázelnek lassan megszámlálhatatlanul sok fiókrendezvénye lesz, de a művészeti könyv fesztivált nem szivesen hagytam volna ki. Ez egy ultra családias hangulatú összejövetel, ahol millió országból érkeznek könyveikkel a tehetségek, mindenkit el lehet kapni egy beszélgetésre, sőt sokszor, ha megállok egy pillanatra egy pultnál, máris jön valaki, és mondja.
Egy berlini srác rögtön 500 berlini művészt hozott össze egy könyvbe, az 50 euróba kerülő könyvet nem mertem megvenni. 500 festő, az nem piskóta. A fickó elmesélte, milyen régóta dolgozik ezen a könyvön, de ugyanez az összes ott lévő könyvesről elmondható. A könyvek nagyjából fele volt német, a többi vagy angol, vagy mindenmás. A mindenmás szó szerint értendő: észt, portugál, finn, nem sorolom. Csak pár kiadó volt, de ők is családi vállalkozásként, legtöbbször a szerző mutatta be a könyvét.
Az efféle dzsemborik jók, mert egyrészt nem mindenki tud jónevű kiadónál megjelenni, másrészt itt mindenkinek volt mondanivalója, és el is mondta, ha kiváncsi voltam rá. A látogatók pedig folyamatosan érkeztek, és kiváncsiak is voltak. Én is szereztem könyvet...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése