2019. május 15., szerda

Könyvajánló: Oravecz Gergely: Minden belefér

Ez egy képregény, és azért irok róla, mert Gergő előző képregénye, a Blossza igen érdekesre sikerült. Azt a könyvet én egy csúcspontnak tartom. Egyrészt nagyon személyes, humoros, de nincs elszállva magától, ellenkezőleg, pont hogy folyamatosan alulértékeli magát, megkérdőjelezi az eredményeit, és ez a fanyar irónia üditő kivétel a magamutogató Mr. és Mrs Tökéletesek korában.
Nem csoda, hogy nagy várakozásokkal tekintettem a folytatás elé, és szerintem nem voltam ezzel együdül. Ehhez képest a következő könyvre 9 évet kellett várni. 9 évet!
Te jó ég! 9 év! Vannak szerzők, akiknek nem is tartott ennyi ideig a teljes életművük...Na mindegy, elkészült a mű, csakhogy... Ez csupán egy válogatás a 9 év terméséből, nem új mű. Úgy értem, Gergő fogta a 9 év alatt készült rajzait, egy picit hozzárajzolt, és ez alkotja a könyvet. Nyoma sincs benne egységességnek vagy bármiféle összetartó gondolati ivnek. És mindössze 90 oldal...És valójában egyetlen új anyagot tartalmaz, noha szinte azért az egy képregényért is érdemes megvenni a könyvet. A kötet első képregénye áttekinti Gergő szellemi utazását, ezúttal is öniróniáva, humorral, végtelenül érzékenyen. Na ilyenből kellett volna vagy 200 oldalnyi, és akkor most dicshimnuszokat zengenék. Ahelyett van ez a 10 oldal, meg utána még 3-4 érdekes anyag, a többi nem olyan nagy szám. Elolvasható, de nem kiemelkedő. Ez mindössze 90 oldalon.
Attól tartok, a munka nem megspórolható. A tehetség önmagában kevés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése